Jakie gryfy możemy Ci zaproponować?

Jakie gryfy możemy Ci zaproponować?

Dziś krótki wpis o tym, jak dobrać prawidłowy gryf do swojej sztangi. Dlaczego piszemy na ten temat? Ponieważ wielu, zwłaszcza początkujących miłośników podciągania ciężarów, nie zdaje sobie sprawy, jak istotne są one dla przebiegu ćwiczeń i rozwoju mięśni.

Gryf klasyczny

Standardowy gryf ma prosty kształt, dzięki czemu można go z powodzeniem wykorzystywać do ćwiczeń w tzw. martwym ciągu i stymulujących mięśnie klatki piersiowej. Gryfy proste można też stosować podczas ćwiczeń takich jak zarzut (zarzucenie sztangi na klatkę piersiową) i podrzut (podniesienie nad klatkę a następnie nad głowę).

Gryf łamany

Wyposażenie siłowni to również sztangi o gryfie łamanym. I choć są one rzadziej spotykane, to jednak i tak cieszą się one dużą popularnością./ Rozróżniamy gryfy o różnym stopniu załamania. Wykorzystuje się je zwykle podczas ćwiczeń stymulujących biceps i triceps. Z reguły im bardziej załamany gryf, tym lepiej pracują szczytowe elementy mięśnia.

Gryf krótki

Sprzęt do siłowni może mieć również formę sztangi o gryfie krótkim. Zamiennie nazywamy ją często hantlami. Doskonale sprawdzają się one przy ćwiczeniach uwzględniających dużą liczbę mięśni. Dzięki temu, mają one wszechstronne zastosowanie. Cieszą się dużą popularnością, zwłaszcza wśród początkujących sportowców.

Niezależnie od wybranego rodzaju gryfu pamiętajmy, że równie istotnym elementem sztangi są obciążenia. Dlatego dobór odpowiednich ciężarów winien być zawsze przedyskutowany z trenerem. Oferujemy Państwu profesjonalne wyposażenie siłowni a także szerokie doradztwo w zakresie jego wyboru.

Zapraszamy: https://kelton.pl/

Dodaj komentarz